-
<p>Després d’anys de veure patir les seves germanes a mans d’un príncep abusador, la Marra, la filla tímida, la petita de tres, finalment s’ha adonat que ningú vindrà al seu rescat. Amb l’ajuda d’una poderosa bruixa, haurà de completar tres tasques impossibles si vol matar el príncep. Però, com sol passar en els contes de fades, l’impossible és només el principi.</p> <p>En la seva recerca èpica, s’hi uneixen una fada padrina de poca volada, un guerrer en hores baixes i una gallina posseïda per un dimoni. Junts pretenen acabar amb la tirania del príncep, o potser només salvar els qui estimen.</p>
-
<p>Un mercader segresta una dama amb una nau i uns pocs mariners. Una tempesta els condueix cap al pol Nord i els empeny cap a un altre món, el Món Resplendent, i només sobreviu ella. La rescaten uns homes os, la porten a palau i la fan emperadriu d’aquell món. L’emperadriu no podrà oblidar el seu món ni la possibilitat que té ara de millorar-lo.</p> <p>Escrita el 1666, és considerada una de les novel·les precursores de la ciència-ficció, i la primera utopia coneguda escrita per una dona al segle XVII. És una novel·la feminista on una dona dirigeix un imperi i en conquereix un altre amb la voluntat de canviar-lo a millor.</p> <p><em>El món resplendent</em> ha estat font d’inspiració per a molts autors contemporanis com Alan Moore, JG Ballard, Siri Hustvedt o China Miéville. Cavendish va firmar la seva prolífica producció —literària, teatral, científica i filosòfica— amb el seu propi nom, en una època on la majoria d’autores romanien anònimes.</p>
-
<p>L’Elatsoe té un poder: és capaç de cridar els esperits dels animals morts, una habilitat molt útil per seguir acompanyada del seu difunt gos, en Kirby. Quan el seu estimat cosí mor per un accident de cotxe, el seu fantasma li descobreix que va ser assassinat. Però, qui el va matar i per què?</p> <p><em>Elatsoe </em>és la història d’una protagonista valenta i decidida que, amb l’ajuda dels seus amics, haurà de fer un viatge i enfrontar-se a la realitat d’una ciutat i les seves perversions. La combinació de misteri, fantasia, terror i mitologia confereixen un valor extraordinari a una història deliciosa i màgica.</p>
-
<p>Els «Senyors de les Estrelles» van arribar fa molts anys, i van capgirar per sempre el destí del planeta Fomalhaut II amb les seves guerres interestel·lars. Un d’aquests Senyors, l’etnòleg Gaverel Rocannon, està estudiant el planeta per a la Lliga de Tots els Mons, quan un enemic destrueix la seva nau i l’hi deixa atrapat i incomunicat. Per tal d’alertar la Lliga d’aquest enemic, haurà de recórrer aquest món desconegut, i alhora qüestionar-se tot el que es pensa que en sap, del planeta, dels seus habitants i d’ell mateix.</p> <p>En <em>El món de Rocannon</em> convergeixen moltes fites importants: va ser la primera novel·la publicada per Ursula K. Le Guin, la primera del cicle hainita, i la primera on s’hi van fer servir els <em>responibles</em>. És, per tant i en molts sentits, un puntal indiscutible de la literatura de gènere i universal. Hibridant ciència-ficció i literatura fantàstica, i amb els seus plantejaments sobre el colonialisme, els intercanvis culturals i els conceptes del bé i el mal a través d’un suposat «progrés tecnològic», Le Guin mostra que estava destinada a revolucionar la literatura ja des del començament.</p>
-
<p><em>La llamada de Cthulhu y otras historias</em> contiene una selección estrictamente personal de su editor, Leslie S. Klinger, de diez de los mejores relatos cortos de H. P. Lovecraft. El genio de Providence concibió civilizaciones y dioses más antiguos que la historia humana, los mitos de Cthulhu, bautizados así en honor de su criatura monstruosa más famosa, oculta en el fondo del océano.</p> <p>«Dagon», uno de sus primeros cuentos, y «La llamada de Cthulhu», son historias protagonizadas por ese se, monstruoso y maloliente «El horror de Dunwich» es otra popular «historia de monstruos», en la que unos científicos se enfrentan a una criatura invisible de otra dimensión. En un tono más de ciencia ficción que terrorífico, tanto «En la noche de los tiempos», como «El morador de las tinieblas» son cuentos de madurez en los que sus protagonistas, personas racionales y materialistas, descubren de forma inesperada la enormidad del universo, lo que les acarreará consecuencias inimaginables. «La sombra sobre Innsmouth» es el mejor de sus relatos acerca de los peligros de sacar a la luz un pasado que es mejor ignorar.</p> <p>«El color que surgió del cielo» y «La música de Erich Zann» eran dos de los relatos favoritos de Lovecraft. El primero narra el encuentro con una entidad extraterrestre; el segundo es una historia evocadora y onírica sobre el poder de la música. Finalmente, se incluyen dos de las historias más emblemáticas de Lovecraft, donde salen a la luz sus demonios internos: «El extraño» y «Las ratas de las paredes».</p> <p>Los relatos de Lovecraft impregnados de un «terror cósmico» inquietante nos revelan aspectos secretos del universo que nunca hubiéramos imaginado que existieran. Si el lector experimenta un escalofrío al leerlos, y si su corazón no puede soportar la impresión, siempre puede cerrar el libro…</p>
-
<p>Les dotze direccions del vent recull disset narracions d’Ursula K. Le Guin, algunes de les quals van ser el germen de les novel·les que va desenvolupar al llarg de la seva trajectòria literària. A cavall entre la ciència-ficció i la fantasia, els contes que composen aquesta antologia han estat escollits i prologats per la mateixa autora.</p> <p>Reconeguda amb guardons com el National Book, el Premi Kafka, el Premi Nebula o l’Hugo, Le Guin és famosa per la seva escriptura lírica, els seus personatges rics i la imaginació del seu univers literari. Els relats que composen aquest recull en són una clara mostra, i la seva força reafirma el llegat de l’autora com una dels millors escriptors de gènere de tots els temps.</p>
-
<p>A Lucille ja no hi ha monstres, això diuen als nens. La Jam ha crescut amb aquesta lliçó ben apresa. Però quan troba la Mascota, un ésser emplomallat amb banyes i urpes esmolades, es veu obligada a qüestionar tot allò que li havien explicat. Però com es pot salvar el món dels monstres si ningú vol admetre que existeixen?</p> <p>Seleccionat com a llibre de l’any en nombroses llistes, <em>Mascota</em>, l’aclamada novel·la d’Akwaeke Emezi, ens demana als lectors que mirem més enllà de les il·lusions reconfortants i que lluitem contra els monstres que viuen entre nosaltres.</p>
-
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px;"><em>Cocodrilario</em> transcurre en un México fantástico poblado de bestias, criaturas mitológicas y mujeres que vagan sin rumbo entre espacios liminales embrujados por la memoria. Los nueve relatos que componen el libro exploran lugares de metamorfosis y trazan la órbita de un mundo nuevo, atosigado por la llegada de un misterioso cometa. Aquí habitan conjuros del desangrado, lechuzas, quetzales, yaguarundíes, gestaciones monstruosas, nudos de pelo, familiares de brujas, superstición, líos supernaturales y también maritales, sonambulismo, somniloquía, cráteres, promesas fulgurantes, la marcha de una marabunta monolítica que busca un nuevo lugar para reinventar la humanidad, y, por supuesto, docenas de cocodrilos.</p> <p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px;">«A la voz de Alicia Mares obedecen hordas de animales. Lechuzas, hormigas, cocodrilos…, seres medio vivos, medio muertos, de formas caprichosas, que se levantan desde las ciénagas de su imaginación para ejecutar lo que ella les pide: atravesar las paredes liminales entre la realidad y los sueños y hacernos una visita nocturna. Como no hay mejor mezcla para degustar que la narración sazonada de poesía, esta autora teje y desteje a voluntad un discurso de araña que nos va abrazando hasta tenernos justo donde nos desea: temblando, a punto de ser devorados. Alicia es una narradora de cuidado que sabe el nombre verdadero del mundo. Dice “cuento” con una voz infantil y perversa. Entonces el cuento se manifiesta.» —Solange Rodríguez Pappe, autora de <em>La primera vez que vi un fantasma</em> y <em>De un mundo raro</em></p> <p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px;">«Los cuentos de Alicia Mares irrumpen en el panorama actual con una voz potente y oscura, escudriñan la tiniebla para presentar ante nuestros ojos criaturas excepcionales y su vínculo acendrado con lo humano. Estas historias actúan como asombrosos sortilegios renovados, maravillas electrizantes que nos exponen al abismo.» —Lola Ancira, autora de <em>Tristes sombras</em></p> <p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px;">«A diferencia de zoológicos y terrarios, en Cocodrilario los monstruos —esos que nos advierten, que nos reflejan— se desplazan con libertad por todos los recovecos de una mente ansiosa de horror y de magia.» —Miguel Lupián, escritor y director de la revista <em>Penumbria</em></p>
-
<p>29 de enero de 2035. Esa es la fecha en que el gran cometa impactará con la Tierra. A Denise, a su madre y a Iris, su hermana, les han asignado un refugio provisional cerca de su casa de Ámsterdam, hasta después de la colisión. Pero Iris ha desaparecido, y al ritmo al que va la madre drogadicta de Denise, no llegarán a tiempo al refugio.</p> <p>Un encuentro de último minuto las conduce a algo mejor que un refugio provisional: una nave generacional que tiene previsto dejar la Tierra después de la caída del cometa, dispuesta a colonizar nuevos mundos. No obstante, todos los pasajeros deben tener conocimientos prácticos con los que contribuir, y Denise tiene miedo de que no le permitan quedarse a causa de su autismo. ¿Podrá conseguir una plaza antes de que despegue la nave? ¿Qué pasará con su madre y su hermana? Cuando el futuro de la humanidad está en peligro, ¿unas vidas importan más que otras?</p>