literatura feminista

  • Las niñas salvajes es una magnífica novela corta de Ursula K. Le Guin, la historia de dos jóvenes nómadas que son raptadas y esclavizadas en una sociedad de espada y seda.
  • 5 relatos de ciencia-ficción que proponen realidades identitarias diversas con el lenguaje como aliado
  • <p>Katherine Mansfield ha logrado retratar como nadie lo que se esconde debajo de la superficie. El entendimiento profundo acerca de las motivaciones de las mujeres en su &eacute;poca la ayud&oacute; a encontrar la absoluta tridimensionalidad de sus personajes femeninos. As&iacute; combin&oacute; lo bello con el espanto y lo s&oacute;rdido con lo sublime, trabajando con sutileza las finas contradicciones que conforman las m&uacute;ltiples dimensiones de una vida.</p> <p><em>El alma moderna y otros cuentos</em> recoge algunos de los relatos que mejor reflejan los sentimientos volc&aacute;nicos que minan la vida de sus protagonistas; sentimientos que estremecen e irrumpen en sus vidas cotidianas, siempre al borde del abismo.</p> <p>Sara Morante, reconocida ilustradora de obras de autoras cl&aacute;sicas, como Jane Eyre, Emily Bront&euml; o Sylvia Plath, es la int&eacute;rprete perfecta del imaginario literario de Mansfield.</p>
  • MASCOTA

    18,95
    <p>A Lucille ja no hi ha monstres, aix&ograve; diuen als nens. La Jam ha crescut amb aquesta lli&ccedil;&oacute; ben apresa. Per&ograve; quan troba la Mascota, un &eacute;sser emplomallat amb banyes i urpes esmolades, es veu obligada a q&uuml;estionar tot all&ograve; que li havien explicat. Per&ograve; com es pot salvar el m&oacute;n dels monstres si ning&uacute; vol admetre que existeixen?</p> <p>Seleccionat com a llibre de l&rsquo;any en nombroses llistes, <em>Mascota</em>, l&rsquo;aclamada novel&middot;la d&rsquo;Akwaeke Emezi, ens demana als lectors que mirem m&eacute;s enll&agrave; de les il&middot;lusions reconfortants i que lluitem contra els monstres que viuen entre nosaltres.</p>
  • <p>Ursula K. Le Guin &eacute;s una dels escriptors m&eacute;s importants del segle XX. Les seves reflexions i idees s&oacute;n tan valuoses com la seva ficci&oacute; i han canviat la mirada i l&rsquo;ofici de molts autors contemporanis. El seu comprom&iacute;s amb la literatura transcendeix a tots els &agrave;mbits, no es conforma amb la revoluci&oacute; del g&egrave;nere, ni amb la reivindicaci&oacute; d&rsquo;un m&oacute;n millor sin&oacute; que ens demana implicaci&oacute; i acci&oacute; partint d&rsquo;una mirada cr&iacute;tica que s&rsquo;inicia en nosaltres mateixos.</p> <p>La seva convicci&oacute; en el poder transformador de la lectura i la seva coher&egrave;ncia a l&rsquo;hora d&rsquo;escriure, converteixen <em>L&rsquo;onada a la ment</em> en un refugi al qual tornarem una vegada i una altra. El seu univers captivador i valent ens descobreix una forma de veure l&rsquo;escriptura m&eacute;s enll&agrave; de les paraules i ens empeny a imaginar alternatives per al futur que hem de comen&ccedil;ar en el nostre present.</p>
  • <p><em>Sexe Fora de norma (gelats)</em> ens acosta les tretze hist&ograve;ries finalistes del Premi de Literatura Er&ograve;tica Feminista. Relats que ens parlen d&rsquo;una sexualitat diversa i inclusiva, allunyada dels estereotips marcats per la pornografia i pel sexe fal&middot;loc&egrave;ntric. A m&eacute;s, com a novetat, enguany totes les hist&ograve;ries responen a un mateix marc tem&agrave;tic: sexe sense penetraci&oacute;. Aix&iacute;, trobem peces liter&agrave;ries que tracten temes com el consentiment, l&rsquo;onanisme, el no binarisme, el descobriment de la sexualitat, l&rsquo;acceptaci&oacute; del propi cos, la comunicaci&oacute; amb la parella, els jocs sexuals, les fantasies o la solitud buscada, tot des d&rsquo;una perspectiva feminista, oberta i integradora.</p>
  • <p>Madres infanticidas, madres espectrales, madres autoritarias que traumatizan a su progenie de por vida. Madres fr&iacute;as y calculadoras, madres s&aacute;dicas, madres crueles que aborrecen su condici&oacute;n. Los diez relatos que componen esta antolog&iacute;a nos presentan a mujeres particularmente oscuras, alejadas del mito de la maternidad y del arquetipo de la madre afable, sol&iacute;cita y laboriosa que sacrifica su vida entera por el cuidado de su familia.</p> <p>Se recogen aqu&iacute; las voces de autoras de la talla de George Sand, Emilia Pardo Baz&aacute;n, Mary E. W. Freeman, Willa Cather y Ellen Glasgow, que nos presentan en sus relatos figuras maternales que, por una u otra raz&oacute;n, han sido consideradas subversivas, peligrosas, o, en cierto modo, siniestras y malvadas para la &eacute;poca.</p> <p>En la segunda y &uacute;ltima parte del libro, Nieves Mories, Eva Cid, Layla Mart&iacute;nez, Dara Cuervo y Sarai Herrera se proponen tambi&eacute;n subvertir desde la literatura el mito de la maternidad, no atacando ya exclusivamente a la figura de la madre ideal, que todav&iacute;a hoy goza, tristemente, de gran popularidad, sino explorando tambi&eacute;n el lado oscuro de las relaciones entre madres e hijas, as&iacute; como otros aspectos pol&eacute;micos como la explotaci&oacute;n de las mujeres por otras mujeres o la relaci&oacute;n de las madres con la crueldad.</p>
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