narrativa en catala;

  • LA TORNA

    20,00
    <p>La Sand, una pintora, &eacute;s a casa quan truca una dona amb qui havia coincidit a la universitat. Li explica una experi&egrave;ncia trascendental que ha viscut i acut a ella per la facilitat que tenia d&rsquo;aprofundir en els significats de les coses, sobretot d&rsquo;all&ograve; ocult, com en els poemes&hellip; Per&ograve; la Sand no pot ocupar-se d&rsquo;aix&ograve;, abans s&iacute; que creia en el valor de les paraules, tanmateix, amb el seu pare ingressat, ara nom&eacute;s pot pensar en no contagiar-se per poder anar-lo a visitar. En una altra &egrave;poca, una nena, la millor en el seu ofici, hereta la ferreria de la fam&iacute;lia que l&rsquo;acull quan moren per tuberculosi.</p> <p>Ali Smith connecta dues hist&ograve;ries per formular preguntes sobre el nostre present, con&egrave;ixer el passat, i mirar el futur.</p>
  • <p>Vic Moliner construeix un cam&iacute; po&egrave;tic entre la quietud continguda de l&rsquo;aigua i el viure accelerat que tan sovint ens priva d&rsquo;aturar-nos a mirar, a escoltar, a preguntar-nos qui som, per qu&egrave; som aqu&iacute;. Un torrent que, malgrat que resta retingut per moltes preses constru&iuml;des sempre amb pressa, troba les esquerdes per seguir el seu curs, desbordant fins i tot la paraula escrita amb les can&ccedil;ons del seu disc <em>Foc i endreces</em> que hi trobareu enlla&ccedil;ades. El debut en paper d&rsquo;una veu que combina amb delicadesa la musicalitat del ritme de la natura amb la pot&egrave;ncia de la paraula condensada.</p>
  • KANNJAWOU

    18,00
    <p>Kannjawou' &eacute;s una paraula criolla haitiana per a una celebraci&oacute; espectacular. I aix&ograve; &eacute;s precisament el que &eacute;s aquest llibre: un jubileu de totes les coses haitianes: les alegries i riqueses de la seva cultura i la tristesa de la seva hist&ograve;ria.</p> <p>Cinc joves a punt de ser adults somien en va amb un futur al miserable barri de la rue de l'Enterrement, prop del gran cementiri on fins i tot els morts han de lluitar per trobar un lloc. Davant la viol&egrave;ncia de les relacions socials i els danys causats per d&egrave;cades d'ocupaci&oacute; militar-humanit&agrave;ria al seu pa&iacute;s sota el control de la comunitat internacional, el seu &uacute;nic mitj&agrave; de subsist&egrave;ncia &eacute;s la fantasia de revolucions improbables, els ensenyaments del &quot;petit professor&quot; i la seva vasta biblioteca, o les ordres de ma Jeanne, ferotge guardi&agrave; de les regles elementals de la humanitat, regles que els rics i els representants intercanviables de les ONG planet&agrave;ries ignoren alegrement.</p> <p>A aquests darrers, al vespre, els agrada desplomar-se al &ldquo;Kannjawou&rdquo;, un bar local tan pintoresc com aut&egrave;ntic als ulls dels visitants desinhibits que estan sobreentrenats a apartar la mirada decididament de l'infern normal que viu un poble simplement ocupat en no morir. A la cultura popular d'Hait&iacute;, la paraula &quot;kannjawou&quot; designa origin&agrave;riament celebraci&oacute;, compartir. Per&ograve; en quines celebracions pensar quan el patiment, que fa envellir massa r&agrave;pid, porta a la resignaci&oacute; fins al punt de destruir la solidaritat de les primeres comunitats?</p> <p>Evocant de manera brillant la dimensi&oacute; combativa de la qual tota la seva obra porta el rastre ardent, Lyonel Trouillot escenifica a Kannjawou la trag&egrave;dia d'un Hait&iacute; que, sota el domini de q&uuml;estions que no li s&oacute;n pr&ograve;pies, presa d'ostatge per les desigualtats, els jocs de poder i la precarietat, deriva en la seva pr&ograve;pia hist&ograve;ria, privada de qualsevol projecte col&middot;lectiu redemptor.</p> <p>&laquo;Una novel&middot;la notable sobre Hait&iacute;, el poder de les paraules i la inutilitat de la hist&ograve;ria.&raquo; &ndash; Adam Hocker.</p>
  • <p>&laquo;Hermann, penso destruir el vostre Imperi.&raquo; Han passat m&eacute;s de set-cents anys des del final de la Guerra dels Vint Anys i el m&oacute;n est&agrave; sota el control d&rsquo;Alemanya i el Jap&oacute;, dues pot&egrave;ncies feixistes. En aquest nou ordre mundial, les dones viuen en barris segregats que funcionen com a granges de reproducci&oacute;. L&rsquo;Alfred, un angl&egrave;s, es retroba a Alemanya amb en Hermann, un pag&egrave;s nazi analfabet. L&rsquo;atzar far&agrave; que es creuin amb el Cavaller Von Hess, amb qui mantindran una s&egrave;rie de converses clandestines que encendran l&rsquo;espurna de la revolta contra el r&egrave;gim nazi.</p> <p>Katharine Burdekin va escriure aquesta distopia antiimperialista i antifeixista el 1937 anticipant-se a una Segona Guerra Mundial que podien guanyar els nazis. &Eacute;s un text fonamental per a la ficci&oacute; especulativa i una den&uacute;ncia desacomplexada del vincle indissociable entre el masclisme i l&rsquo;extrema dreta. Aix&iacute; mateix, va avan&ccedil;ar-se a autors com George Orwell o Margaret Atwood en les tem&agrave;tiques que els van fer famosos.</p> <p>Burdekin alerta sobre els perills de la destrucci&oacute; de la mem&ograve;ria hist&ograve;rica, del control social i de la segregaci&oacute; o de les conseq&uuml;&egrave;ncies del feixisme i l&rsquo;autoritarisme sobre les persones, l&rsquo;educaci&oacute; i la cultura.</p>
  • DOMINICANA

    20,50
    <p>Una hist&ograve;ria punyent sobre la immigraci&oacute;, la feminitat i el que significa ser nord-americ&agrave;, amb el tel&oacute; de fons dels Washington Heights de 1965, el cor del moviment pels drets civils.</p> <p>Ana Canci&oacute;n forma part de la primera onada de dominicans que arriba a Nova York, t&eacute; quinze anys i est&agrave; casada amb un home que no estima i que li dobla l&rsquo;edat. El seu matrimoni ha de ser una oportunitat d&rsquo;emigrar per a tota la fam&iacute;lia, per&ograve; tamb&eacute; es converteix en una pres&oacute; per a la jove <em>Dominicana</em>.</p> <p>L&rsquo;ocupaci&oacute; americana de la Rep&uacute;blica Dominicana suposa un respir per a l&rsquo;Ana quan el seu marit ha de tornar per a protegir els b&eacute;ns de la seva fam&iacute;lia i la deixa sota la tutela del seu germ&agrave;, d&rsquo;esperit lliure, que permetr&agrave; a l&rsquo;Ana imaginar la possibilitat d&rsquo;un tipus de vida diferent. Quan el marit torni, es veur&agrave; obligada a decidir una vegada m&eacute;s entre el seu cor i el deure amb la seva fam&iacute;lia.</p> <p>&laquo;A trav&eacute;s d'una novel&middot;la amb tanta profunditat, bellesa i gr&agrave;cia, nosaltres, com l'Ana, canviem per sempre&raquo; &ndash; Jacqueline Woodson, <em>Vanity Fair</em></p>
  • <p>Una hist&ograve;ria sobre la majoria d'edat i una poderosa exploraci&oacute; de l'imperialisme cultural. <em>Neguit permanent</em> dibuixa el viatge de creixement personal de la Tambudzai en una naci&oacute; tamb&eacute; jove, Zimb&agrave;bue.</p> <p>Coincidint amb els darrers embats de les lluites contra el r&egrave;gim colonial de minoria blanca, la Tambudzai, una camperola de tretze anys, comen&ccedil;a els estudis. Sobre l&rsquo;esquena li reposen les esperances econ&ograve;miques d&rsquo;una extensa estructura familiar patriarcal i, per dins, li crema el desig d'independ&egrave;ncia. La lluita de la Tambu per alliberar-se de les limitacions del seu poble i accedir a l&rsquo;escola de la missi&oacute; tamb&eacute; &eacute;s el retrat d&rsquo;una naci&oacute; que experimenta les tensions entre tradici&oacute; i modernitzaci&oacute;, africanisme i europeisme, entre una situaci&oacute; tutelada i oprimida i una condici&oacute; adulta i aut&ograve;noma.</p> <p>&laquo;Som davant d&rsquo;una de les obres m&eacute;s significatives de la literatura africana del segle XX.&raquo; &mdash;Wadzanai Mhute, <em>The New York Times</em></p>
  • <p>Publicada per primer cop el 1915 i considerada pel mateix autor com la seva millor novel&middot;la, <em>El bon soldat</em> &eacute;s la hist&ograve;ria tr&agrave;gica sobre la relaci&oacute; entre dues parelles. Ford Madox Ford posa damunt la taula molts dels aspectes que la societat de l'&egrave;poca pretenia amagar: l'angoixa provocada per la degeneraci&oacute; moral i f&iacute;sica, la sexualitat... El relativisme i l'ambival&egrave;ncia que imperen en l'obra fan que la castedat i el llibertinatge semblin perfectament intercanviables en tot moment, tot &eacute;s q&uuml;estionat i q&uuml;estionable. La riquesa de la seva prosa ha fet que se la consideri una de les novel&middot;les m&eacute;s irresistibles i enlluernadores mai escrites sobre l'engany, el control, la infidelitat i l'amor no consumat.</p>
Ir a Arriba